"Les activités lexicologiques, lexicographiques et morphosyntaxiques: un regard en arrière avant d’ aller en avant"
Π. Αρβανίτης, Α. Κιγιτσιόγλου-Βλάχου, Α. Χιδίρογλου, 2011.
Πρακτικά του 1er Colloque Franchophone International de l’Université de Zagreb, "Le français en contraste : Langue et Culture franchophones dans l’espace de la communication" (Francotraste), pp. 23-31. Εκ. CIPA Mons, Zagreb 2011

Le développement de la compétence linguistique, composante importante du processus d’enseignement/ apprentissage, constitue une préoccupation didactico-méthodologique et pé-dagogique des enseignants de langues vivantes. Comment aider l’apprenant à mieux acquérir les savoirs linguistiques (grammaire et lexique)?

2008 - Objets éducatifs et Bases de données multimédia. Leur nouveau rôle en EAD

"Objets éducatifs et Bases de données multimédia. Leur nouveau rôle en EAD"
P. Arvanitis, 2008. Actes du Colloque «Enseignement à Distance et Francophonie». FIED/AUF,
Besançon, France, 2008.

Dans cette communication nous présentons une cadre théorique et pratique pour le développement, l’utilisation et l’intégration des Bases de données multimédia d’objets éducatifs dans un environnent EAD à l’aide des enseignants des langues. Vu le grand nombre de méthodes qui existent sur le marché des matériels didactiques et aussi du didacticiel (cd-rom, etc.), il est toujours difficile pour les enseignant des langues d’opter pour l’une d’entre elles.

"Language Learning in Virtual Worlds"
Π. Αρβανίτης – Π. Παναγιωτίδης, 2009.
Πρακτικά του διεθνούς συνεδρίου "2008, Ευρωπαϊκό Έτος Διαπολιτισμικού Διαλόγου: Συνομιλώντας με τις γλώσσες-πολιτισμούς", σελ. 273-283,
Θεσσαλονίκη 2010.

Η νέα μορφή στην οποία μετασχηματίζεται το web την τελευταία τετραετία, φαίνεται να δημιουργεί ένα περιβάλλον αυξημένης κοινωνικής αλληλεπίδρασης μέσα στο οποίο οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να συνεργάζονται, να επικοινωνούν, να δημιουργούν το δικό τους περιεχόμενο και να χρησιμοποιούν υπηρεσίες με έναν ελεύθερο και μη ελεγχόμενο τρόπο. Όπως είναι φυσικό, τις αλλαγές αυτές προσπαθεί να ακολουθήσει και η νέα γενιά εφαρμογών elearning. Σε αυτές συγκαταλέγονται και εκείνες που αφορούν τη γλωσσική εκπαίδευση και οι οποίες προσπαθούν να εκμεταλλευθούν τα νέα «κοινωνικά» εργαλεία του web 2.0, για να προσφέρουν μια νέα μαθησιακή εμπειρία.

2006 - A database of filmed novels. Methodology and didactic use

"A database of filmed novels. Methodology and didactic use"
P. Arvanitis – D. Kaklamanidou, 2006.
Στο Διεθνές Συνέδριο με τίτλο «Literary Studies in Open and Distance Learning University Programs» που οργανώθηκε από τη Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, το International Research Group HERMENEIA: Literary Studies and Digital Technologies και το Hellenic Network of Open and Distance Education.
Ιεράπετρα 2006.


Η εργασία αυτή έχει ως στόχο να περιγράψει τον σχεδιασμό και την δημιουργία μιας ψηφιακής βιβλιοθήκης κινηματογραφικών ταινιών που αναφέρονται σε λογοτεχνικά έργα. Επιπρόσθετα επιχειρεί μια συγκριτική στατιστική μελέτη των κινηματογραφικών και λογοτεχνικών έργων κατατάσσοντας τα ανάλογα με την θεματολογία τους. Για την υλοποίηση της παρούσας έρευνας καταγράφηκαν 1512 κινηματογραφικές ταινίες και αντιστοιχίστηκαν σε 642 συγγραφείς και 21 θεματικές περιοχές. H παραπάνω Βάση Δεδομένων δεν έχει μόνο μεγάλη χρηστική αξία για τους λάτρεις της κινηματογραφικής παραγωγής. Μπορεί να έχει χρησιμότητα και σε λογοτεχνικά μαθήματα που αναλύουν και ασχολούνται με συγκεκριμένα λογοτεχνικά/κινηματογραφικά έργα. Προφανώς θα ήταν ενδιαφέρον τόσο για τους διδάσκοντες όσο και για τους διδασκόμενους να συγκρίνουν λογοτεχνικά έργα με τα αντίστοιχα τους κινηματογραφικά, να ελέγξουν την απόδοση των χαρακτήρων, τις διαφοροποιήσεις της πλοκής, κλπ., δημιουργώντας ένα ζωντανό ερευνητικό χώρο συγκριτικής λογοτεχνίας και φιλμικής απόδοσής της. 

© 2021 Παναγιώτης Αρβανίτης - Panagiotis Arvanitis

Search