2005 - Developing, Implementing and Accrediting Multimedia Language Courses for Specific Purposes in Higher Education

"Developing, Implementing and Accrediting Multimedia Language Courses for Specific Purposes in Higher Education" (σελίδες 8)
P. Arvanitis – P. Panagiotidis, 2005. Πρακτικά του 4ου Διεθνούς Συνεδρίου "Languages for Specific Purposes and the New European Framework", που οργανώθηκε από την A.E.L.F.E. (Asociatión Europea de Lenguas para Fines Especificos).
Càceres, Ισπανία 2005.

This paper presents a recently conducted experiment that aimed to examine the development, implementation and accreditation of multimedia language courses for specific purposes in higher education. It is well known that besides a widespread use of languages a key element for the E.U. to be successful as a community based mainly on knowledge is the use of ICT. It is also commonly accepted that for practical reasons (infrastructure, space, materials, etc) as well as for methodological ones, foreign languages departments encounter several obstacles to the integration of ICT courses into their curricula language courses for specific purposes.

2003 - State Certificate of Language Proficiency (KPG): Structural components of the Test Selection DataBase

“State Certificate of Language Proficiency (KPG): Structural components of the Test Selection Database”
P. Arvanitis – P. Panagiotidis.
In the proceedings of the 13rd. International Conference in Linguistics, organised by the Greek Applied Linguistics Association (GALA), Aristotle University of Thessaloniki, pp.128-143. Thessaloniki, December 11-14, 2003.
 

Η εργασία αυτή παρουσιάζει την ηλεκτρονική Βάση Επιλογής Δοκιμασιών που κατασκευάστηκε για τις ανάγκες των εξετάσεων του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας για τη γαλλική γλώσσα. Στην εργασία καταγράφονται τα πιστοποιητικά γλωσσομάθειας που χορηγούνται στην Ελλάδα και ταξινομούνται σύμφωνα με την κλίμακα που προτείνεται στο "Ευρωπαϊκό κοινό πλαίσιο αναφοράς για τις γλώσσες" του Συμβουλίου της Ευρώπης, ενώ, παράλληλα, επισημαίνονται οι ιδιαιτερότητες του ΚΠΓ σε σχέση με αυτά, οι οποίες και επιβάλλουν την ανάπτυξη μιας Βάσης Δοκιμασιών.

2005 - A Digital Library of Multimedia Material for Language Education

“A Digital Library of Multimedia Material for Language Education”
P. Arvanitis, P. Panagiotidis.
In the proceedings of ICODL 2005, 3rd. International Conference on Open and Distance Learning ‘Applications of Pedagogy and Technology’ organised by the University of Patras (2005). Vol. Α, pp. 273-282.
 

Η εργασία αυτή έχει ως στόχο να περιγράψει τον σχεδιασμό και την δημιουργία μιας ψηφιακής βιβλιοθήκης πολύγλωσσων πολυτροπικών υλικών (κειμένων, εικόνων, ήχων, video) κατάλληλων για γλωσσική εκπαίδευση. Σήμερα το πρόβλημα της εξεύρεσης πολυμεσικής –κυρίως- αυθεντικής γλωσσικής πρώτης ύλης με σκοπό την παραγωγή διδακτικών υλικών εμφανίζεται οξύ. Ο καθηγητής ξένων γλωσσών βρίσκεται συχνά σε αδυναμία να έχει πρόσβαση σε αυθεντικό υλικό, το οποίο να αναφέρεται στην ξένη γλώσσα την οποία καλείται να διδάξει.

2003 - Design and Development of a Multilingual Terminological Database for the domain of Applied Linguistics

“Design and Development of a Multilingual Terminological Database for the domain of Applied Linguistics”
A. Chidiroglou, P. Arvanitis, P. Panagiotidis.
In the proceedings of the 4th Congress “Greek Language and Terminology” organized by the ELETO. pp. 255-262. TEE, Athens 2003.

This article aims to describe the design and creation of a terminology database capable to operate as a multilingual dictionary of terms referring to Field of General and Applied Linguistics. The text analyzes the basic methodological principles applied and the choices had to be made to the architecture of the database, in order to meet the requirements raised by both the type of storage linguistic information and the way their classification, and the possibility profiled export and swap them with other systems and the need for harmonization of Base with recognized international standards.

© 2021 Παναγιώτης Αρβανίτης - Panagiotis Arvanitis

Search