2008 - Objets éducatifs et Bases de données multimédia. Leur nouveau rôle en EAD

"Objets éducatifs et Bases de données multimédia. Leur nouveau rôle en EAD"
P. Arvanitis, 2008. Actes du Colloque «Enseignement à Distance et Francophonie». FIED/AUF,
Besançon, France, 2008.

Dans cette communication nous présentons une cadre théorique et pratique pour le développement, l’utilisation et l’intégration des Bases de données multimédia d’objets éducatifs dans un environnent EAD à l’aide des enseignants des langues. Vu le grand nombre de méthodes qui existent sur le marché des matériels didactiques et aussi du didacticiel (cd-rom, etc.), il est toujours difficile pour les enseignant des langues d’opter pour l’une d’entre elles.

2005 - Multimedia databases: Implementation in electronic environments of language teaching

"Multimedia databases: Implementation in electronic environments of language teaching"
Proceedings of 1st ESP Conference "Teaching Languages for Specific Purposes: A Trend or a Demand ?", pp. 41-52. Ziti Editions, Thessaloniki 2005. 

Στην εργασία αυτή επιχειρείται μια σύντομη περιγραφή της δομής και της λειτουργίας των Πολυμεσικών Βάσεων Δεδομένων και των εφαρμογών τους στο χώρο της γλωσσικής διδασκαλίας. Αναλυτικότερα, στην αρχή καταγράφεται η ανάγκη ανάπτυξης σύγχρονων εργαλείων ελέγχου, αποθήκευσης, διαχείρισης και μετάδοσης της "γλωσσικής πληροφορίας".

2006 - A database of filmed novels. Methodology and didactic use

"A database of filmed novels. Methodology and didactic use"
P. Arvanitis – D. Kaklamanidou, 2006.
Στο Διεθνές Συνέδριο με τίτλο «Literary Studies in Open and Distance Learning University Programs» που οργανώθηκε από τη Σχολή Ανθρωπιστικών Σπουδών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου, το International Research Group HERMENEIA: Literary Studies and Digital Technologies και το Hellenic Network of Open and Distance Education.
Ιεράπετρα 2006.


Η εργασία αυτή έχει ως στόχο να περιγράψει τον σχεδιασμό και την δημιουργία μιας ψηφιακής βιβλιοθήκης κινηματογραφικών ταινιών που αναφέρονται σε λογοτεχνικά έργα. Επιπρόσθετα επιχειρεί μια συγκριτική στατιστική μελέτη των κινηματογραφικών και λογοτεχνικών έργων κατατάσσοντας τα ανάλογα με την θεματολογία τους. Για την υλοποίηση της παρούσας έρευνας καταγράφηκαν 1512 κινηματογραφικές ταινίες και αντιστοιχίστηκαν σε 642 συγγραφείς και 21 θεματικές περιοχές. H παραπάνω Βάση Δεδομένων δεν έχει μόνο μεγάλη χρηστική αξία για τους λάτρεις της κινηματογραφικής παραγωγής. Μπορεί να έχει χρησιμότητα και σε λογοτεχνικά μαθήματα που αναλύουν και ασχολούνται με συγκεκριμένα λογοτεχνικά/κινηματογραφικά έργα. Προφανώς θα ήταν ενδιαφέρον τόσο για τους διδάσκοντες όσο και για τους διδασκόμενους να συγκρίνουν λογοτεχνικά έργα με τα αντίστοιχα τους κινηματογραφικά, να ελέγξουν την απόδοση των χαρακτήρων, τις διαφοροποιήσεις της πλοκής, κλπ., δημιουργώντας ένα ζωντανό ερευνητικό χώρο συγκριτικής λογοτεχνίας και φιλμικής απόδοσής της. 

2005 - Electronic environments for language learning and language resources. Needs and perspectives

"Electronic environments for language learning and language resources. Needs and perspectives"
In Proceedings of the 3rd International Conference; Foreign Language Teaching in tertiary Education. Epirus Institute of Technology, Igoumenitsa 2005.

Στη παρούσα εργασία επιχειρείται μια σύντομη καταγραφή των ιδιαίτερων αναγκών που υπάρχουν στη γλωσσική διδασκαλία στη τριτοβάθμια εκπαίδευση και παρουσιάζεται μια πρόταση επίλυσής τους με την χρήση σύγχρονων ηλεκτρονικών περιβαλλόντων. Η σύγχρονη τάση να χρησιμοποιείται το ∆ιαδίκτυο με την τεχνολογική του υποδομή, ως κύρια πλατφόρμα ανάπτυξης ηλεκτρονικών περιβαλλόντων διδασκαλίας έχει οδηγήσει και σε αντίστοιχη ανάπτυξη του εκπαιδευτικού λογισμικού.

© 2021 Παναγιώτης Αρβανίτης - Panagiotis Arvanitis

Search