ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ

2014 - Interdisciplinarity in virtual worlds: teaching approaches for acquiring a language-culture

Interdisciplinarity in virtual worlds: teaching approaches for acquiring a language-culture.

Arvanitis Panagiotis, Panagiotidis Panagiotis, Kigitsioglou-Vlachou Aikaterini (2014). 7th International Conference of Education, Research and Innovation, Seville - Spain, 17/11/2014-19/11/2014, CD-ROM, ICERI2014 Proceedings. p.3892-3901.

Virtual Worlds are among the fastest growing areas of web 2.0, as they dispose characteristics that promote the development of all kinds of applications not only for communication and entertainment, but for education, as well. This work highlights the importance of Virtual Worlds, their potential and their contribution to foreign language education and explores the perspectives for further exploitation. Virtual Worlds can be an important tool for the cooperative learning of a foreign language and culture, and can facilitate the acquisition of the target language, while also promoting interdisciplinarity through their multi-potential dimension. The present paper presents implementations of the use of Virtual Worlds for foreign language education through interdisciplinary approaches with particular emphasis on foreign language learning and culture.




 

 

020Get the full paper here

or at Aristotle University of Thessaloniki-Digital repository

2013 - Speech Acts in a Virtual World: Design and Implementation

"Speech Acts in a Virtual World: Design and Implementation". In  L. Bradley & S. Thouësny (eds).
20 Years of EUROCALL: Learning from the Past, Looking to the Future, Research-publishing.net, Dublin Ireland, ISBN: 978-1-908416-13-1, DOI: 10.14705/rpnet.2013.000132

Στις μέρες μας, οι εκπαιδευτικοί ξένων γλωσσών για να ανταποκριθούν στις αλλαγές που προκαλούνται από την έλευση του web 2.0 και τις εξελίξεις που έχουν εισαχθεί τόσο στην καθημερινή πρακτική όσο και στην της συμπεριφορά των μαθητών, απαιτείται να υιοθετήσουν μια νέα διδακτική προσέγγιση, την ενσωμάτωση των χρηστών με απευθείας σύνδεση των κοινωνικών δραστηριοτήτων τους στην εκπαιδευτική πρακτική.
Η έμφαση δίνεται τώρα στην επικοινωνιακή ικανότητα του μαθητή, ως εκ τούτου, η επικοινωνία παίζει σημαντικό ρόλο στη διδασκαλία γλωσσών - πολιτισμών.   
Στο παραπάνω πλαίσιο, στο παρόν κείμενο, πρώτα απεικονίζονται οι τρέχουσες ανάγκες στη διδασκαλία και εκμάθηση δεύτερης γλώσσας, και στη συνέχεια  αναλύεται ο σχεδιασμός ενός εικονικού κόσμου με στόχο την εκπαίδευση των μελλοντικών εκπαιδευτών γλώσσα, διδάσκοντάς τους να σχεδιάσουν επικοινωνιακές καταστάσεις της γαλλικής γλώσσας.

2012 - Augmented Reality in Language teaching and learning?

"Augmented Reality in Language teaching and learning?". Proceedings of 4th International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN12), L. Gómez Chova, I. Candel Torres, A. López Martínez (eds). 
ISBN: 978-84-695-3491-5. London: International Association of Technology, Education and Development (IATED), 2012.

Τα τελευταία χρόνια, η χρήση των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας (ΤΠΕ) έχει γίνει ευρέως διαδεδομένη στο πλαίσιο της διδασκαλίας και εκμάθησης γλωσσών. Η διδασκαλία και εκμάθηση γλωσσών είναι διαδικασίες σύνθετες που περιλαμβάνουν και απαιτούν τη χρήση αυθεντικών στοιχείων γλώσσας και πολυτροπικά υλικά όπως κείμενο, ήχο, βίντεο και εικόνες. Το Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες: Μάθηση, διδασκαλία, αξιολόγηση (συντομογραφία ΚΕΠΑ), έχει υιοθετηθεί ευρέως και έγινε αποδεκτή ως το ευρωπαϊκό πρότυπο για τη διδασκαλία και την εκμάθηση ξένων γλωσσών. Προτείνει την προώθηση της γλωσσικής πολυμορφίας εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης και επιπλέον υποστηρίζει τη χρήση των ΤΠΕ ως σύνθετα ψηφιακά εργαλεία στην υπηρεσία της διδασκαλίας / εκμάθησης ξένων γλωσσών.

2012 - An assessment tool for online language learning computer games

"An assessment tool for online language learning computer games" (σε συνεργασία).
Proceedings of London International Conference on Education (LICE 2012). London, 2012.


Η χρήση online εκπαιδευτικών παιχνιδιών για την εκμάθηση/ διδασκαλία ξένων γλωσσών, είναι μια συνεχώς αναπτυσσόμενη εκπαιδευτική πρακτική ειδικά σε ό τι αφορά τα μαθησιακά κοινά μικρότερων ηλικιών. Η χρήση ωστόσο ενός εκπαιδευτικού παιχνιδιού, θα πρέπει να ανταποκρίνεται σε συγκεκριμένα διδακτικά κριτήρια, ώστε να είναι επωφελής για τους χρήστες-μαθητές. Συνεπώς, η ύπαρξη ενός εργαλείου αξιολόγησης θα μπορούσε να διευκολύνει τους καθηγητές και τους αυτόνομους χρήστες στην επιλογή του κατάλληλου για τους στόχους τους παιχνιδιού.

2012 - A Multimedia database for speech acts for second language teaching and learning

"A Multimedia database for speech acts for second language teaching and learning" (σε συνεργασία). 
Proceedings of 5th International Conference of Education, Research and Innovation Διεθνές Συνέδριο (ICERI 2012)
London: International Association of Technology, Education and Development (IATED), 2012.

Η προσπάθεια διδασκαλία της Ξένης Γλώσσας-Πολιτισμού (ΞΓ-Π) – δύο έννοιες αδιαχώριστες απασχόλησε και εξακολουθεί να απασχολεί όλους όσοι εμπλέκονται στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι αρχές, οι οποίες διέπουν τον χώρο της Διδακτικής κατά τις τελευταίες δεκαετίες, επικεντρώνονται στη διδασκαλία της ΞΓ-Π, όχι ως αυτοτελές δομικό σύστημα, «ως σύστημα αυτόνομων νοημάτων» αλλά, ως μέσο επικοινωνίας σε συγκεκριμένες κοινωνικές περιστάσεις και συνθήκες, δηλαδή «ως κοινωνική πρακτική». Οι κοινωνικές αυτές περιστάσεις και συνθήκες είναι που επιβάλλουν τον τρόπο με τον οποίο ο μαθητής «λειτουργεί» με τη γλώσσα.
Παράλληλα, ο τρόπος προσέγγισης, παραγωγής, πρόσβασης και διάχυσης της γνώσης και της πληροφορίας έχει διαμορφωθεί, και διαμορφώνεται συνεχώς, κυρίως με την είσοδο των τεχνολογιών και την ευρύτατη χρήση του διαδικτύου. Οι μαθητές αλληλεπιδρούν πλέον με ποικίλους σημειωτικούς τρόπους – μέσω γλωσσικής ή/και παραγλωσσικής επικοινωνίας, μέσω εικόνας, μέσω ήχου – σε ένα πολυσύνθετο επικοινωνιακό σύμπαν, στο οποίο συνυπάρχουν συμβατικές και νέες μορφές γραπτών και προφορικών κειμένων.

2012 - A framework of learners’ digital skills needed for use in language learning environments

"A framework of learners’ digital skills needed for use in language learning environments". 
Online Proceedings of 5th International Symposium: Emerging Technologies for Online Learning (ET4Online). 
USA: Las Vegas, Sloan Consortium & MERLOT, 2012

Η εποχή της «ψηφιακής παγκοσμιοποίησης" (τουλάχιστον για τις περισσότερες δυτικές κοινωνίες), της αυξανόμενης χρήσης των ανοικτών τεχνολογικών πλατφορμών, όπως CMC, VLS, LCMS, blogs, wikis, ιστότοπων κοινωνικής δικτύωσης και online gaming και την προσομοίωση περιβαλλόντων, επηρεάζει την ενηλικίωση των νεαρών μαθητών.

Αυτή η πρώιμη ψηφιακή ενηλικίωση των μαθητών, τους οποίους Prensky αποκαλεί ήδη «ψηφιακούς ιθαγενείς» απαιτεί, στον τομέα της εκμάθησης μιας ξένης γλώσσας, εργαλεία εκμάθησης γλωσσών κατάλληλα όχι μόνο για τις ανάγκες τους, αλλά ικανά να τους βοηθήσουν να κατασκευάσουν την προσωπική, τεχνολογικώς αναβαθμισμένη, εμπειρία εκμάθησης ξένων γλωσσών. Η σωστή χρήση αυτών των εργαλείων από την πλευρά των μαθητών γίνεται ένα κρίσιμο ζήτημα για καθηγητές ξένων γλωσσών που πρέπει να τους καθοδηγήσουν στη διαδικασία της απόκτησης της γλώσσας.

Στο παραπάνω πλαίσιο, στην εργασία αυτή, προτείνουμε αρχικά ένα σύνολο βασικών και σύνθετων ψηφιακών δεξιοτήτων που απαιτούνται σε συνδυασμό με συγκεκριμένες γλωσσικές δεξιότητες του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς: Εκμάθηση, Διδασκαλία, Αξιολόγηση. Είναι γνωστό ότι το ΚΕΠΑ «... παρέχει ένα πρακτικό εργαλείο για τον καθορισμό σαφών προτύπων που πρέπει να επιτευχθούν στα διαδοχικά στάδια της εκμάθησης γλωσσών και για την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων κατά διεθνώς συγκρίσιμο τρόπο".

2011 - Τεχνολογίες Web 3.0 και εκπαίδευση. Οι επιπτώσεις στη γλωσσική διδασκαλία

"Τεχνολογίες Web 3.0 και εκπαίδευση. Οι επιπτώσεις στη γλωσσική διδασκαλία"
Π. Αρβανίτης – Π. Παναγιωτίδης, 2009.
Proceedings of the 3rd International Conference "Foreign Language Teaching in tertiary Education", Gogas, Th. & Tangas, P. (eds), Epirus Institute of Technology, Igoumenitsa 9-11 October 2009, pp. 418-434.
Athens: Dionikos, 2011.

 Η νέα μορφή στην οποία μετασχηματίζεται το web την τελευταία τετραετία, φαίνεται να δημιουργεί ένα περιβάλλον αυξημένης κοινωνικής αλληλεπίδρασης μέσα στο οποίο οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να συνεργάζονται, να επικοινωνούν, να δημιουργούν το δικό τους περιεχόμενο και να χρησιμοποιούν υπηρεσίες με έναν ελεύθερο και μη ελεγχόμενο τρόπο. Όπως είναι φυσικό, τις αλλαγές αυτές προσπαθεί να ακολουθήσει και η νέα γενιά εφαρμογών elearning. Σε αυτές συγκαταλέγονται και εκείνες που αφορούν τη γλωσσική εκπαίδευση και οι οποίες προσπαθούν να εκμεταλλευθούν τα νέα «κοινωνικά» εργαλεία του web 2.0, για να προσφέρουν μια νέα μαθησιακή εμπειρία.

2011 - Les activités lexicologiques, lexicographiques et morphosyntaxiques : un regard en arrière avant d’aller en avant

"Les activités lexicologiques, lexicographiques et morphosyntaxiques: un regard en arrière avant d’ aller en avant"
Π. Αρβανίτης, Α. Κιγιτσιόγλου-Βλάχου, Α. Χιδίρογλου, 2011.
Πρακτικά του 1er Colloque Franchophone International de l’Université de Zagreb, "Le français en contraste : Langue et Culture franchophones dans l’espace de la communication" (Francotraste), pp. 23-31. Εκ. CIPA Mons, Zagreb 2011

Στην ανακοίνωση αυτή παρουσιάζεται ο προβληματισμός αναφορικά με την ανάπτυξη της γλωσσικής επίγνωσης, σημαντικής διάστασης της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Βασικά ερωτήματα όπως “πως μπορεί να βοηθηθεί ο μαθητής προκειμένου να κατακτήσει καλύτερα τις γλωσσικές δεξιότητες;”, “ποιά θα μπορούσε να είναι η συμβολή των νέων τεχνολογιών στη διαδικασία εκμάθησης της γραμματικής και του λεξιλογίου;” είναι μερικά από αυτά που τίθενται και απαντώνται στην παρούσα εργασία.