ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ

2011 - Τεχνολογίες Web 3.0 και εκπαίδευση. Οι επιπτώσεις στη γλωσσική διδασκαλία

"Τεχνολογίες Web 3.0 και εκπαίδευση. Οι επιπτώσεις στη γλωσσική διδασκαλία"
Π. Αρβανίτης – Π. Παναγιωτίδης, 2009.
Proceedings of the 3rd International Conference "Foreign Language Teaching in tertiary Education", Gogas, Th. & Tangas, P. (eds), Epirus Institute of Technology, Igoumenitsa 9-11 October 2009, pp. 418-434.
Athens: Dionikos, 2011.

 Η νέα μορφή στην οποία μετασχηματίζεται το web την τελευταία τετραετία, φαίνεται να δημιουργεί ένα περιβάλλον αυξημένης κοινωνικής αλληλεπίδρασης μέσα στο οποίο οι χρήστες έχουν τη δυνατότητα να συνεργάζονται, να επικοινωνούν, να δημιουργούν το δικό τους περιεχόμενο και να χρησιμοποιούν υπηρεσίες με έναν ελεύθερο και μη ελεγχόμενο τρόπο. Όπως είναι φυσικό, τις αλλαγές αυτές προσπαθεί να ακολουθήσει και η νέα γενιά εφαρμογών elearning. Σε αυτές συγκαταλέγονται και εκείνες που αφορούν τη γλωσσική εκπαίδευση και οι οποίες προσπαθούν να εκμεταλλευθούν τα νέα «κοινωνικά» εργαλεία του web 2.0, για να προσφέρουν μια νέα μαθησιακή εμπειρία.

Στις εφαρμογές αυτές, και ειδικότερα στους «εικονικούς κόσμους», οι μαθητές μπορούν να κινηθούν, να επικοινωνήσουν και να αλληλεπιδράσουν σε πραγματικό χρόνο με φυσικούς ομιλητές της γλώσσας, λειτουργώντας μέσα σε ένα διαπολιτισμικό περιβάλλον που τους δημιουργεί μεγαλύτερο ενδιαφέρον και κίνητρο για μάθηση, που τους επιτρέπει να κατακτήσουν ευκολότερα και πληρέστερα τη γνώση, αλλά και που τους βοηθάει να αναπτύξουν δεξιότητες αυτόνομης μάθησης. Στο πεδίο αυτό εγγράφεται και η παρούσα ανακοίνωση. Το ενδιαφέρον και η πρωτοτυπία της προκύπτουν από το γεγονός ότι δεν παρουσιάζονται απλώς οι «εικονικοί κόσμοι» και οι δυνατότητες που προσφέρουν σε ό,τι αφορά τη γλωσσική εκπαίδευση, αλλά προτείνονται νέοι τρόποι αξιοποίησης των τεχνολογικών αυτών κατακτήσεων, με σκοπό την χρήση τους για την ουσιαστικότερη επαφή του μαθητή ξένης γλώσσας με τη γλώσσα στόχο.

 

020Get the full paper here

or at Aristotle University of Thessaloniki-Digital repository